Al weer 2 weken geleden

22 oktober 2015 - Rauland, Noorwegen

Het is al weer 2 weken geleden dat wij er voor het laatst iets op onze reisblog gezet hebben, maar wij hebben zeker niet stil gezeten!

Ondertussen zijn allebei onze ouders al weer op bezoek geweest en zijn we op vele plekken geweest. Ook hebben wij weer veel lessen mogen geven, wat ook super gaaf is natuurlijk!

9-10 Kwamen mijn ( Denise ) ouders en was mijn zusje Michelle ook mee als verrassing. Ik heb ze van alles hier kunnen laten zien. We zijn dezelfde avond nog naar het meertje beneden bij ons gelopen. Het is best een wandeling naar beneden wat je ook weer omhoog moet! Wij zijn dat nu al gewent, maar Michelle en mijn moeder niet zo haha.

10-10 Zijn we naar Villreinen geweest. Wij hebben eindelijk onze selfie kunnen maken met onze Kariboe! 's Avonds hebben we pannenkoeken gegeten, zelfgemaakte wat nog gelukt was ook. En daarna zijn we naar Sponares gegaan. De lucht was weer erg mooi, we konden helaas nog steeds niet op die stenen lopen. Daarna gingen we nog Elanden spotten in de auto, alleen reden we een beetje te snel haha.

11-10 Hebben we een prachtige wandeling gemaakt bij Arabygdi in de buurt. We zijn een heel stuk naar boven gelopen ( 2,5 uur ) en belanden in de sneeuw! Erg mooi om te zien en mee te maken :) Daarna moesten we weer naar beneden ( 50 minuten ) Tjaa, naar beneden gaat altijd een stuk sneller. Maar we zijn lekker bezig geweest en we hebben er erg van genoten.

12-10 Mijn ouders zijn nog even op stage geweest, ik heb ze nog even een korte rondleiding gegeven en daarna zijn ze weer richting Oslo gegaan om terug naar huis te gaan.

13-10 Toen hebben we weer samen Engelse lessen gegeven voor een collega die ziek was. Dit ging prima en we hadden er weer veel plezier in! Aan het einde van de dag waren we gevraagd of ze 14-10 het hele rooster van die collega konden overnemen omdat die nog ziek was. Natuurlijk, geen probleem dat willen wij wel :)

14-10 Hebben we dus heel de dag een eigen rooster gehad. Dit ging ons prima af, we hadden het goed verdeeld en de leerlingen werkte ook goed mee!

16-10 Werd ons weer gevraagd om lessen in te vallen. Echt leuk om dat te doen en zeker als het allemaal lukt!
Ook hebben wij vandaag onze eerste Elanden gespot! Ze liepen gewoon om 15:00 uur 's middags over de weg voor ons huisje! We konden onze ogen niet geloven!

18-10 Toen moesten we opeens de tafel voor 6 personen dekken! Dat is nog een verschil, mijn ( Marilise ) ouders kwamen aan vandaag.

19-10 Zijn we weer naar Villreinen geweest. De man in het gebouw herkende ons haha. Maar dit keer zijn we een wandeling wezen lopen, de man zei dat het 1,8 km was maar zo leek dat dus niet. We hebben het erg naar ons zin gehad en het weer zat mee waardoor we een prachtig uitzicht hadden! Daarna zijn we nog even naar Rjukan geweest, waar het weer dan opeens totaal anders is SNEEUW.

20-10 Toen zijn we naar Rodal geweest langs Haukeligrend. In Rodal zijn we naar een Staafkerk geweest en op de terugweg via Haukeligrend zijn we gestopt. Want we wilde de berg op lopen. We zagen al 2 punten, 1 punt met ijspegels en 1 punt met een groot oppervlakte sneeuw! Wat een wandeling en wat een daling haha, je kon niet echt normaal lopen.

21-10 Hebben we het lekker rustig aan gedaan. Dit was ook de laatste dag van mij ( Mari ) ouders en zusje en broertje dat die hier waren.

En vandaag hebben weer even een lekker rustig dagje, waardoor wij jullie weer op de hoogte konden brengen :)

Ha det bra!

1. Wilma.vermeulen:
    1 november 2015
    erg leuk, Denise!
    De groeten van ons allemaal!