Bergen!

8 oktober 2015 - Rauland, Noorwegen

Wij zijn van 5-10 t/m 7-10 naar Bergen gegaan! :)

Het was wel een lange reis van 6,5 uur maar dat was het zeker waard. Het weer zat ons ook mee, waar wij ontzettend blij mee waren. Dat maakte de reis veel leuker, we konden heerlijk genieten van de omgeving waar we doorheen reden.

We hadden de bus om 13:20 uur. We waren al goed voorbereid, dus we stonden op tijd bij de bushalte. We moesten in totaal in 3 bussen reizen om in Bergen aan te komen. Na een prachtige busreis, moesten we ook met een ferry varen. Na zo'n 6,5 uur kwamen we om 20:10 uur aan in Bergen.

Toen we in Bergen aankwamen, was het al donker. Maar we hadden zo ons hotel gevonden. Het hotel zelf zag er ook erg netjes en verzorgd uit! Ook ben je zo in het centrum van Bergen. Zeker een aanrader voor mensen die naar Bergen gaan en ergens een overnachting zoeken voor een leuke prijs! ( City box )

De volgende dag hadden we vroeg onze wekker gezet, zodat we de dag goed konden invullen :) Het weer zat alweer erg goed mee. De zon begon in de loop van de dag steeds meer te schijnen en de lucht was helder blauw met een paar witte wolkjes. Het was zeker 17 graden en dat was heerlijk.
We zijn meteen naar de gekleurde huizen Bryggen gegaan. In het begin was het erg rustig, maar rond 11 uur werd het al drukker.

We hebben heel de dag rondgelopen en souvenirs gekocht. Tussen de middag even bij de Starbucks geweest en als avondmaal zijn we naar de Mac gegaan :)

De volgende dag was het weer al minder mooi, dus we hadden echt geluk gehad met onze dagen. We hadden de bus van 11:50 uur en we waren om 18:30 uur terug in Rauland. We hadden dit keer een andere route, omdat er een tunnel afgesloten was. Maar dit was prachtig. Een groot gebied met veel sneeuw :)

Wat een verschil met Bergen en Rauland. Niet alleen de omgeving, maar ook zeker qua temperatuur. Vanochtend werden we wakker met sneeuw en het was maar 1 graad!

Let it snow, let it snow, let is snow!

Morgen komt ons eerste bezoek, de ouders van Denise. Die blijven tot maandag en die zondag komen dan meteen de ouders van Marilise. Druk druk druk! Maar zeker erg leuk :)